Voorstudie Zuid-Afrika - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Teun Aalten - WaarBenJij.nu Voorstudie Zuid-Afrika - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Teun Aalten - WaarBenJij.nu

Voorstudie Zuid-Afrika

Door: Teun van Aalten

Blijf op de hoogte en volg Teun

03 September 2017 | Zuid-Afrika, Genadendal

Onze eerste opdracht op deze site was om het een en ander op te zoeken over Zuid-Afrika, westkaap en Genadedal. Zuid-Afrika is een land met nog veel natuurgebieden, hier vind je ook de big five de bestaat uit de olifant, de leeuw, de buffel, de neushoorn en het luipaard. Het is dus een mooi land qua natuur, maar het is wel een arm land waar veel mensen het slecht hebben ze wonen meestal in kleine hutten gemaakt van afval gelukkig zijn er ook betere wijken en gaat het steeds beter met Zuid-Afrika. Vroeger was het er heel anders, zo was er sprake van een grote scheiding tussen de gekleurde mensen en de blanke, er waren veel protesten en ook veel opstanden. Ook Nelson Mandela leefde er, hij heeft er voor gezorgd dat de apartheid is afgeschaft. Zuid-Afrika is het zuidelijkste puntje van Afrika het kan daar dus ook aardig warm worden. Wij gaan naar een van de 9 provincies van Zuid-Afrika, West kaap. West kaap is een belangrijk centrum voor handel en nijverheid er wordt veel aan visserij gedaan maar verder landinwaarts worden veel schapen gehouden. Het is ook een bekende wijnstreek. Ze moeten het hier wel veel van het toerisme hebben. In west kaap ligt ook de hoofdstad van Zuid-Afrika, Kaapstad, wij gaan ook nog regelmatig naar deze stad toe. In West kaap ligt ook het dorpje Genadedal. Er wonen 5663 inwoners. Het dorpje ligt in de bergen en is niet heel groot het dor heeft een school waar wij ook enkele dagen gaan doorbrengen. In Genadedal was de eerste zuidelijk missie post die was gesticht door een duitser. Het is dus een belangrijk punt voor Kerk en religie in Zuid-Afrika. Het is wel een dorpje waar veel armoede is.